Moet ik aangesloten zijn bij de Christelijke Mutualiteit om gebruik te kunnen maken van de diensten?
Nee, ASD's nemen alle begunstigden van alle mutualiteiten in behandeling.
Zijn de sprekers altijd dezelfde?
Om de continuïteit van de dienstverlening te garanderen, rekening houdend met de werktijden, vakanties en eventuele afwezigheden van onze teams, kunnen verschillende dienstverleners elkaar afwisselen bij u thuis. We zorgen er echter voor dat hun aantal beperkt blijft om een stabiele en kwalitatief hoogwaardige begeleiding te garanderen.
Wat zijn de kosten van uw diensten?
De tarieven variëren per dienst en per ASD. Neem contact op met de ASD in uw regio voor de tarieven.
Kunt u flexibel zijn wat betreft de dienstregeling en de frequentie van de ritten?
Dat hangt af van de betreffende dienst. Bijvoorbeeld:
Voor hulp bij dagelijkse activiteiten kunnen we de frequentie en duur van de interventies aanpassen aan onze beschikbaarheid en de behoeften van de begunstigden.
Voor de verpleegkundige zorg worden de bezoeken georganiseerd op basis van medische prioriteiten en volgens een geografische route.
In alle gevallen doen we ons best om aan de verwachtingen te voldoen en tegelijkertijd de kwaliteit van de dienstverlening te garanderen.
Kunt u snel ingrijpen in geval van nood?
Ja, onze teams kunnen in noodgevallen ingrijpen.
Bent u altijd beschikbaar?
Buiten kantooruren (8.30 tot 16.00 uur) en alleen in noodgevallen neemt een telefooncentrale het over voor 's avonds, 's nachts en in het weekend – verpleegkundigen en maatschappelijk werkers hebben dan dienst.
Heeft u nog vragen?
Neem contact op met de ASD in uw regio. Onze teams staan klaar om u te informeren en zo goed mogelijk te begeleiden.